HTML

Jolán élete és étele

Ezen a blogon gondolataimat írom le a körülöttem lévő világról, azokról a dolgokról, amiket szépnek, jónak, rossznak, félelmetesnek tartok. Szó lesz egészséges testi és lelki táplálékokról is.

Linkblog

Koppenhágában az élet…

2008.06.03. 19:47 :: Budai Jolán

Koppenhágában jártam az elmúlt napokban. Azon felül, hogy leégtem, mint egy malac, rengeteg szép élményt gyűjtöttem és hoztam haza.
Az első benyomás a városról: itt mindenkit biciklizik. Férfi, nő, öreg, fiatal, kövér, sovány, öltönyös, miniszoknyás, gyerekkel, gyerek nélkül, kutyával, kutya nélkül – mindenféle ember jár-kel a drótszamárral. Az egész olyan, mintha náluk minden nap Critical Mass lenne.
Ennek persze előfeltétele, hogy az egész várost keresztbe-kasul hálózzák a bicikliutak. Nem „egy rövid szakaszon”, majd utána 5 km-en told a gépet, majd jön egy újabb, hosszabb szakasz, amikor esetleg már érdemes is felülni a nyeregbe. Itt mindenhol van bicikliút, a biciklisták lámpára kanyarodnak balra nagy ívbe, szabályosan előzik egymást. A biciklis társadalom reggel és délután ellepi az utakat, és teker.
Az abszolút kedvencem a babaszállító bicikli, aminek az első két kereke helyén egy kis kocsi van, amiben ülnek a babák sorban: ülnek, és kukucskálnak kifelé, és élvezik a menetszelet (főleg, ha az erős papa teker).
Feltűnően sok a gyerek Koppenhágában, és ezt olyan jó látni. Az egész város család- és bababarát (jó, a koppenhágai aktivisták biztosan tudnának mesélni, de így, turista szemmel, főleg Budapesthez szokva tényleg szuper a helyzet). A legtöbb nyilvános helyen van babapelenkázó, így nem kell a pisiben megpácolni a gyereket, amíg haza nem érünk.
Jó volt ott lenni, jó volt ott enni… Mert ettünk is. Persze utána szidtam a hülye fejem, mert megint kísértésbe estem. Halálos gyengém (a s üti mellett) a hal mindenféle és fajta változatban, a rák, szintén minden formájában. És ott megkóstoltam. És olyan finom volt. Csak az utána ne lett volna… Aúúú. Olyan rosszul lettem, hogy az csak na. Nem baj, tapasztalat (de hány ilyen kell még?). Jó hír viszont, hogy az előzőleg a neten kikeresett organikus dolgokat árusító biobolt a szállodánktól két perc sétára volt. Erre nem számítottam. Nagyon klassz kis üzlet volt, kicsit olyan, mint az ökopiac egy üzletbe zsúfolva. Élelmiszer, tisztítószer, és csupa organikus termék. Persze minden méreg drága – de nem csak ebben az üzletben. De ha az ember kiadja rá a pénzt, tényleg minőségi árút vehet. Ha akar.
Nagyon klassz volt. Visszamennék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jolan.blog.hu/api/trackback/id/tr7501967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása